Cuckoo KESIHATAN TIPS

7 Kelebihan Cuckoo Yang Perlu Anda Tahu

Oct 12, 2018

7 Kelebihan Cuckoo Yang Perlu Anda Tahu

Assalamualaikum ❤

So hari ni Amni nak share 7 kelebihan Cuckoo yang ramai lagi tak tahu.

Amni akan terangkan dalam bahasa yang mudah supaya semua boleh faham.

Sebelum tu Amni nak bagitahu yang Cuckoo ni syarikat pengeluar penapis air terbaik di Korea ya.Hampir kesemua peralatan memasak yang terbaik adalah dari Cuckoo dan pengguna di Korea memang menjadikan Cuckoo sebagai pilihan utama.

Kalau nak tahu betapa kuatnya pengaruh Cuckoo kat sana,sampai Lee Kwang Soo dalam Running Man pun tersasul sebut Cuckoo taw dalam program tu.Hehehe.

Kelebihan Cuckoo #1-Penapis Air Cuckoo Made In Korea Sepenuhnya

cuckoo korea

 

Ya betul.Setakat ini semua produk Cuckoo termasuk filternya dikilangkan dan dibuat sepenuhnya di Korea.Tetapi menjelang 2020 sebuah kilang gergasi akan dibuka di Malaysia yang mana tarikhnya belum dikenal pasti.Tapi projek pembinaan kilang ini menelan belanja jutaan ribu ringgit.

 

cuckoo malaysia

Nak tahu lebih lanjut mengenai kilang Cuckoo di Malaysia boleh baca pautan ini -> Cuckoo Bakal Buka Kilang Di Malaysia

 

Apa kelebihan penapis air Cuckoo? Sebelum nak buat keputusan untuk pasang penapis air di rumah, korang sebagai pengguna yang bijak wajib buat perbandingan dulu kenapa dan apa kelebihan penapis air sesuatu jenama berbanding jenama-jenama lain yang ada dalam pasaran.

Malah sebelum buat keputusan untuk pasang penapis air,kenal pasti dahulu bajet dan perbelanjaan bulanan keluarga supaya mudah untuk korang pilih penapis air yang sesuai mengikut bajet.

Artikel kali ni Amni nak kongsikan apa kelebihan penapis air jenama Cuckoo dan kenapa perlu pilih Cuckoo untuk dipasang di rumah.

Pada masa sama,korang akan nampak nanti bahawa kriteria-kriteria penapis air yang bagus, berkualiti dan jimat ada pada penapis air jenama Cuckoo.

Di bawah Amni kongsikan 7 kelebihan penapis air Cuckoo berbanding dengan yang lain.

 

Kelebihan Cuckoo #2-TEKNOLOGI PENAPIS AIR – NANO POSITIVE

 

sistem penapis air cuckoo

Sistem Penapis Air Cuckoo menggunakan teknologi Nano Positif.

 

Penapis air Cuckoo menggunakan teknologi Nano Positive filtration system yang mana ia merupakan penapis berteknologi tinggi. Kelebihan teknologi penapis air Cuckoo ini adalah ia dapat menapis segala kotoran dan bakteria yang terdapat pada punca air termasuklah: heavy metal, karat, pasir, habuk, zarah, bakteria berbahaya, alga, kulat dan sebagainya.

 

Kelebihan Cuckoo #3-AIR MINERAL ALKALI LEMBUT

 

cuckoo iris

 

Apa yang best, penapis air Cuckoo mengekalkan zat mineral yang baik untuk tubuh badan. Dengan Natural Filter yang terdapat pada Cuckoo pula, ia membantu untuk penghasilan mineral yang mengeluarkan air beralkali lembut dan merangsang kandungan pH yang sihat untuk tubuh badan.

pH air Cuckoo adalah sekitar 7.0 hingga 8.0, yang mana ia berada pada paras Natural Water dan Mild Alkaline Water. Kualiti air Cuckoo diyakini lebih sihat dan selamat untuk diminum oleh seisi keluarga.

Air Cuckoo tidak ada rasa payau dan tidak juga rasa seperti air RO. Air Cuckoo rasa sedap dan lembut bila minum.

Penapis air Cuckoo mempunyai sijil Halal daripada badan Islam berautoriti di Korea dan Sijil Halal Malaysia.

 

Kelebihan Cuckoo #4-HARGA BULANAN LEBIH RENDAH

cuckoo

 

Pakej Cuckoo yang istimewa juga sesuai untuk anda yang mempunyai bajet rendah untuk pasang penapis air di rumah. Hanya serendah RM75 sahaja sebulan, anda dah boleh pasang penapis air Cuckoo 3 suhu (sejuk, panas dan room) di rumah. Sangat jimat dan memudahkan.

Cuckoo juga menawarkan kos servis pada harga yang sangat berpatutan dan lebih murah berbanding brand yang setaraf dengannya.

Ramai cakap nak pasang Cuckoo macam nak beli kereta.Tapi sebenarnya salah pemahaman korang tu.Cuckoo menawarkan pelbagai jenis pelan pembayaran serendah 18 bulan.Tinggal pilih sahaja.

Kelebihan Cuckoo #5-SERVIS DAN TUKAR FILTER PALING KERAP

cuckoo service

 

Penapis air Cuckoo menyediakan servis yang sangat profesional dan kadar pertukaran filter yang paling kerap berbanding dengan penapis-penapis air yang setaraf dengannya.

Ini kerana setiap 4 bulan, Cuckoo akan menukar filter baru bagi mesin penapis air yang dipasang di rumah anda. Ini termasuk:

  1. Sediment Filter – setiap 4 bulan
  2. Pre Carbon Filter – setiap 8 bulan
  3. Natural Filter – setiap 12 bulan
  4. Nano Positive Filter – setiap 12 bulan

Selain daripada itu, Cuckoo juga akan sterilize penapis air, tangki air, faucet, sinki dan papan pemotong di rumah bagi menghapuskan segala kuman dan bakteria yang berbahaya.

 

Kelebihan Cuckoo #6-TANGKI AIR STAINLESS STEEL

 

cuckoo vs coway

 

Penapis air Cuckoo menggunakan tangki air stainless steel yang mana ia tahan daripada karat. Cuckoo satu-satunya jenama yang menggunakan stainless steel tank berbanding jenama lain yang menggunakan plastic dan coiling coil (ala yang besi dalam cerek tu la) .

Dan apa paling best stainless steel tank Cuckoo adalah dalam gred yang terbaik iaitu gred G304.Yang mana gred ni dimiliki oleh hampir kebanyakan peralatan di rumah.

Pemanasan dan penyejukan air Cuckoo juga menggunakan teknologi hebat yang tiada pada jenama lain.

Setiap kali Natural Doctress Cuckoo datang ke rumah  untuk servis, beliau akan sterilize penapis air korang termasuklah kawasan tangki air tersebut bagi memastikan kebersihan dan keselamatan yang berpanjangan.

Satu lagi nak share,stainless steel tak ada expire date dan tidak perlu BPA tank,jadi air Cuckoo selamat diminum oleh semua lapisan umur.

 

Kelebihan Cuckoo #7-KAPASITI YANG MENCUKUPI

cuckoo

Kelebihan penapis air Cuckoo termasuklah ia tidak memerlukan tangki air yang besar untuk beroperasi. Ini kerana, dengan teknologi tinggi daripada Cuckoo setiap kali air ditekan keluar daripada mesin, ia akan terus refill air baru masuk ke dalam penapis air dengan kadar segera.

Refill sistem untuk air Cuckoo sangat cepat.Dalam masa 1 minit dah penuh untuk 3 liter.Kalau air RO memerlukan 20 minit untuk penuh 1 liter.

Penapis air Cuckoo tak tunggu tangki kosong untuk air diisi semula, bahkan setiap kali air ditekan keluar air baru akan terus masuk ke dalam mesin penapis air. Mudah kan?

Nak pasang penapis air Cuckoo? Tekan je sini -> Penapis Air Cuckoo Serendah RM 75 sebulan.

You Might Also Like

40 Comments

  • Reply Cornelius Henry Oct 22, 2018 at 12:51 PM

    Makin naik nama Cuckoo ni…hari tu kat KLIA, memang jenama Cuckoo juga lah yang ada…rasa airnya sedap.

  • Reply Cornelius Henry Oct 22, 2018 at 12:54 PM

    Jenama Cuckoo ni makin meningkat nama di Malaysia. Di Kota Kinabalu pun makin banyak pengguna Cuckoo…saya belum ada tapi maybe nak dapatkan juga dalam masa terdekat ni untuk kegunaan di pejabat.

  • Reply nurmisnan Oct 22, 2018 at 2:36 PM

    wow… u agent cuckoo skrg ya. ramai skrg yg join jd agent cuckoo. good products. alhamdulillah… semoga lebih sukses dan maju jaya.. kak nowa pakai coway dan amway utk penapis air.. so far so good

  • Reply Solihin Wahid Oct 22, 2018 at 4:45 PM

    Info berguna ni.. Baru tahu info tentang cuckoo ni.. Buatan korea rupanya.. Mmg tgh survey2 jugak ni.. Hehee

  • Reply Mahamahu Oct 22, 2018 at 6:16 PM

    Ala Cuckoo ini lambat sikit jer kita dah guna jenama lain hehehe tapi bila tengok pada kelebihan ni rasa macam nak beli satu lagi pulak letak kat kampung hehehe senang orang tua nak guna…

    • Reply Dunia Farisya Oct 24, 2018 at 1:05 PM

      maha kalau nak pasang boleh roger amni taw hehe

  • Reply Alia Oct 22, 2018 at 8:33 PM

    Akak cuckoo user…serius akak rasa air cuckoo lagi sedap dari yg C satu lagi.. sebab dah compared..hahaha

    • Reply Dunia Farisya Oct 24, 2018 at 1:05 PM

      betul kak lia kan?memang best dan lembut je rasa.

  • Reply cindyrina Oct 22, 2018 at 9:55 PM

    My sister using this too. Yang penting air bersih dan mudah untuk air panas juga. Tak payah nak masak dah. To me for benda camni kena cari yg good quality dan good after service.

    • Reply Dunia Farisya Oct 24, 2018 at 1:04 PM

      yes betul.after sale service sangat penting.

  • Reply Suhana binti Shohairi Oct 22, 2018 at 10:17 PM

    Senang kalau ada mesin air cuckoo ni kan. Nak air panas ke sejuk amik je terus. Yang paling menarik ada service sterilize penapis air sekali. Terjamin kebersihan air yg diminum.

    • Reply Dunia Farisya Oct 24, 2018 at 1:04 PM

      yes betul.kebanyakan penapis hanya provide servis one-time only je.tp cuckoo tidak.

  • Reply Ciktie Oct 22, 2018 at 10:35 PM

    Oo..baru tau apa sebenarnya cuckoo ni. Sebelum ini hanya tau cuckoo penapis air je. Dari mana dan apa kelebihan memang tak tau langsung. Gudang info

  • Reply Nadia Johari Oct 23, 2018 at 12:33 AM

    tertarik dengan cuckoo ni lepas baca entry awak..memnag teringin nak ada, tapi tak mampu lagi nak bayar bulan-bulan..insyallah ada rezeki akan dapatkan cuckoo ni, senang bila ada cuckoo ni kan.

  • Reply Hanny Abdullah Oct 23, 2018 at 12:57 AM

    Cuckoo makin mendapat tempat dan makin ramai dah gunakan Cuckoo, ada beberapa kawan sis pun dah pakai Cuckoo ni dan ada yg dah jadi agen. Katanya sebab bulanan murah so mampu lah diaorg nak pakai penapis air yang bagus ni kat rumah memasing

    • Reply Dunia Farisya Oct 24, 2018 at 1:03 PM

      aah yes mama sbb bulanan cuckoo xbeban sebab tu berani pasang.

  • Reply Syamimi Oct 23, 2018 at 6:20 AM

    kehidupan pada zaman sekarang dah banyak dipermudahkan. air tapis just dari mesin cuckoo ni je kan. .tak sempat masak, blh tekan je nak dapatkan yang panas atau sejuk. Dah mudah sangat. Air pun bersih.

  • Reply Zaidalifah Oct 23, 2018 at 7:15 AM

    Ramai kata Cuckoo ni bagus.. Boleh plan untuk tukar lepas ni, tengah survey-survey juga ni :p mana yang bagus dan mampu bayar bolehlah dimasukkan dlm wishlist.

  • Reply Rawlins GLAM Oct 23, 2018 at 7:51 AM

    Bagusnya sebab dia ada servis yang kerap. Paling penting tukar filter untuk kebersihan air yang bakal diminum kan. Good choice untuk pilih Cuckoo.

  • Reply Zharif Azis Oct 23, 2018 at 10:41 AM

    Mmg bagus air tapisan cuckoo nie. Banyak khasiat dan kegunaannya. Kawan dh lama suggest suruh pasang satu kt rumah. Tp belum ada rezeki lagi utk pasang. InsyaAllah by the end of next month kot baru nk pasang.

  • Reply Racheal Loh Oct 23, 2018 at 11:32 AM

    so far never try this yet as i dont take alkalian water. however those who looking for it for sure i will share with them!

  • Reply Lia Hasty Oct 24, 2018 at 10:30 AM

    Sekarang pun tengah fikir nak beli penapis air jenama apa dan mampu milik. Tengah compare dengan banyak jenama jugak. Jenama Cuckoo ni ada dalam pilihan juga, Lepas baca banyak kelebihan dia rasa macam kena grab je ni

    • Reply Dunia Farisya Oct 24, 2018 at 1:00 PM

      kak lia kalau nak pasang boleh roger amni taw.

  • Reply AlongMurni Oct 24, 2018 at 10:46 AM

    Kat opis AM memang ada air cuckoo… memang mudah, bersih dan terjamin kualitinya.. AM pun tgh berkira2 nak beli utk letak satu kat rumah..

    • Reply Dunia Farisya Oct 24, 2018 at 1:00 PM

      kak AM kalau nak pasang boleg roger amni taw hehe

  • Reply wan Nov 8, 2018 at 4:02 PM

    cuckoo memang terbaik.. dah beli satu kat rumah.. tapi perlu bayar bulan-bulan je la.. hahahaha.. air memang puas hati…

    • Reply Dunia Farisya Nov 18, 2018 at 12:03 PM

      hehehe.nak beli cash pun boleh tapi berbaloi beli secara sewa beli.hehe

  • Reply ohpt3 Nov 13, 2018 at 4:07 PM

    Air Cuckoo memang terbaik… Dah Pasang satu dekat rumah.. senang sikit dah…tak juga kekurangan air minum dah… ahahaha… harga bayaran bulanan pn berbaloii

    • Reply Dunia Farisya Nov 18, 2018 at 12:03 PM

      kan.bulanan masih lagi berbaloi dan mampu bayar tiap2 bulan.

  • Reply Daniel Mar 30, 2020 at 6:59 PM

    Info yang sangat bermanafaat….

  • Leave a Reply