Cuckoo PARENTING

Breastpad Nursing Terbaik Untuk Ibu Menyusu Dari Shapee

Aug 6, 2018
Pad Nursing Terbaik Untuk Ibu Menyusu Dari Shapee

Breastpad Nursing Terbaik Untuk Ibu Menyusu Dari Shapee

Hari ni dah masuk 11 bulan Amni full-breastfeedkan Adira.Fuh tak sangka berjaya sampai ke hari ni.Adira memang tak ada amik susu formula langsung taw.Even kalau keluar mana-mana pun memang breastfeed je Adira.Nasib baik ada nursing-cover yang syantik boleh tolong nampak style sikit event tengah menyusu pun haha.

Ok so hari ni Amni nak share dengan mommies semua mengenai pad nursing yang sangat-sangat best.Kalau siapa follow Amni dekat instagram Amni,mesti tahu yang Amni pernah share pasal pad nursing yang washable.Dia boleh basuh dan pakai balik.Tapi kali ni Amni nak share pad nursing disposable dari Shapee.Yang ni pakai buang.

Disposable-Nursing-Pad

Breastpad Nursing Terbaik Untuk Amni

Firstly kali Amni nak bagitahu,Amni secara jujurnya dah jatuh cinta dengan breast pad Shapee ni.Selepas hampir satu kotak Amni cuba,Amni akan say YES untuk jenama ni.Dalam banyak-banyak disposable breastpad nursing,Amni paling suka yang ni.Mesti nak tahu kenapa kan?

nursing pad paling best

5 Sebab Amni Suka Dengan Pad Nursing Shapee

Breastpad Nursing Shapee TAK LEMBAP!

Dengan SHAPEE breastpad ni,korang tak akan rasa lembap.Yes bahasa mudahnya tak basahlah.Kalau pad yang washable tu dia cotton kan.Jadi bila dah pakai akan rasa basah bila nipple kita bocor.Sangat tak selesa sebenarnya.Walaupun jimat sebab boleh pakai banyak kali,tapi dari segi keselesaan tu,sangat terkesan taw.Tapi dengan SHAPEE,diorang menggunakan teknologi DRI-COMFY yang menggunakan lapisan dan pelindung yang istimewa yang memastikan pad kekal kering sepanjang masa.

Breastpad Nursing Shapee TAK BOCOR!

Breastpad nursing SHAPEE ni boleh menyerap sehinggal 55ml susu badan ibu.Malah SHAPEE ni jugak mempunyai perlindungan anti-bocor.Ni point paling penting bagi Amni kalau Amni nak cari pad nursing ye.Ibaratnya macam kita cari pad untuk time datang haid.Mestilah nak yang anti-bocor kan?Macam tulah jugak untuk nursing pad.Kalau tak tahan bocor,alamatnya memang cepat lencun la baju kita tu mommies.

nursing pad terbaik

Nampak tak dia punya lapisan tu.Selesa sangat dan anti bocor

Breastpad Nursing Shapee TAK TEBAL!

Haha.Haruslah suka yang ni.Sebab kalau pad nursing tu tebal,susahnya nipple kita nak bernafas.Nanti nampak nipple dan dada kita terlalu menonjol.Dah macam letak implan dekat tetek pulak.Tapi dengan SHAPEE ni tak yah risau,pad dia sangat nipis dan selesalah.

Breastpad Nursing Shapee TAK JATUH !

Yang ni mommies jangan risau.Sebab SHAPEE ada dua pelekat dekat bahagian belakang pad untuk memastikan supaya pad ni kekal di tempatnya.Confirm tak tercicir punya hehe. So boleh jalan-jalan tanpa risau pad nursing nak terjatuh hehe.

nursing pad terbaik

Sebelum nak lekat dekat bra,buang pelekat ni dulu.

Breastpad Nursing Shapee TAK SAKIT!

Pad nursing SHAPEE ni direka dengan bentuk 3D.Bentuk pad nursing yang berlekuk mengikut bentuk nipple akan membuatkan mommies rasa selesa dan memastikan kekal kemas walaupun ketika bocor.

nursing pad terbaik 2018 nursing pad paling best

Secara keseluruhannya,breastpad nursing Shapee ni memang terbaik bagi Amni.Kalau Amni dah dapat sesuatu tu,Amni akan pakai dulu,baru akan bagi review.Bila dah betul-betul puas hati,baru Amni share.Amni berani jamin,mommies yang pertama kali cuba SHAPEE ni confirm akan repeat beli lagi buat kali keduanya.

Satu kotak cuma Rm18.90 sahaja untuk 30 keping.Tapi sekarang diorang tengah buat sale kaw-kaw taw.Jadi ni memang waktu terbaik untuk korang borong banyak-banyak hehe.

Dannn jangan lupa masukkan KOD DISKAUN 10% ni kalau nak lagi penjimatan!

10dnpblogger24 

Amni bagi 5 bintang untuk breastpad SHAPEE ni ! Terbaik dan sangat kena dengan selera Amni ni.

Korang yang nak beli boleh beli direct dari website diorang di sini https://www.theshapee.com/shop/disposable-nursing-pad-30pcs/

Facebook page: https://www.facebook.com/shapeeMY/
Instagram: https://www.instagram.com/shapeemy/

Selamat mencuba mommies!

You Might Also Like

35 Comments

  • Reply ina Sep 21, 2018 at 10:20 AM

    ohh,,baru tau ada pelekat kat situ.Jenuh duk pikir sebelum ni.Ok takpe…,nanti boleh lah war warkan kpd kawan yang baru bersalin new stuff ni. Thanks yea..

    • Reply Dunia Farisya Sep 21, 2018 at 8:42 PM

      aah plekat tu utk kekal kan kedudukan pad pada bra ibu.jadi tak bergerak .

  • Reply Hasif Hamsyari Sep 21, 2018 at 11:07 AM

    Wah.. Bagusnya! Memang praktikal sangat untuk ibu-ibu menyusukan anak. Tak tahu pula ada wujud alat macam ni ya. Haha. Sangat simple dan harganya amatlah berbaloi. Tak adalah ibu-ibu rasa kurang selesa selepas ni.

  • Reply kylie cre8tone Sep 21, 2018 at 11:36 AM

    Great nursing pad.. breastfeeding is always the best for little baby… happy breastfeeding ya.. great product..

  • Reply Suria Amanda Sep 21, 2018 at 11:44 AM

    Dah lama SA tinggalkan dunia penyusuan ni..terus rasa rindu dengan dunia penyusuan dan ada baby kecik..14 tahun dah x beranak ni..hahaha…apapun nice sharing dear

    • Reply Dunia Farisya Sep 21, 2018 at 8:44 PM

      hehehe.xpe kak SA.blh share dekat kawan2 lain 😀

  • Reply Jane Sep 21, 2018 at 11:54 AM

    The breast pad looks good. Will introduce to my friend who are looking the right one.

    • Reply Dunia Farisya Sep 21, 2018 at 8:44 PM

      Yes Jane!Make sure they know about this one! hehehe

  • Reply Sherry Sep 21, 2018 at 12:05 PM

    yeah important for using this type of breast pad. Useful for new mom and breastfeeding mom.

  • Reply Shermyn Lim Sep 21, 2018 at 12:11 PM

    Saya juga tahu brand ini.
    Ramai yang recommend , tetapi saya tidak lagi breastfeed.
    Nanti saya recommend kepada adik saya.

  • Reply Fadzi Razak Sep 21, 2018 at 1:25 PM

    Masa menyusu anak sebelum ni, pernah jugak pakai nursing pad tapi jenama lain. Agak tebal dan bila pakai nampak besar. Even dah tutup labuh dengan tudung pun rasa segan lagi. Nanti anak kali ni, nak cuba yang ni pulak lah

    • Reply Dunia Farisya Sep 21, 2018 at 8:49 PM

      Jangan lupa cuba fadzi.mmg sangat praktikal taw.

  • Reply Ezna Sep 21, 2018 at 1:51 PM

    Dulu masa time menyusu anak memang pakai nursing pads ni nak elakkan baju basah dengan susu kan. Memang kena pakai. Idak basah baju orang nampak pulak nanti. Bagus la sekarang ni banyak jenama kat pasaran.

  • Reply mamatisya Sep 21, 2018 at 5:11 PM

    dlu ms breastfeeding, mmg pakai juga pad nursing…oh yg ni siap ada pelekat..dlu ms beli tkde yg jenis ada pelekat tp tkde la bergerak..ngam la..tp yg ni jenis pakai buang ye…dlu pakai yg bole basuh

    • Reply Dunia Farisya Sep 21, 2018 at 8:50 PM

      aah jenis pakai buang dan tak lembap jadi kekal kering sepanjang masa.

  • Reply aidasue Sep 22, 2018 at 7:38 AM

    omg masa i mula2 beranak, mmg berkoyan2 beli benda ni sebab susu bocor je haha. now dah tak direct feed anak i, so tak guna dah. thanks for the sharing mommy!

  • Reply Idayu Sep 22, 2018 at 9:09 AM

    Saya tak pernah pakai breast pad sebab xda masalah tentang kebocoran. Memang menjadi masalah pada ibu2 yang adalah masalah kebocoran, lagi2 kalau yang berkerja. Bgus ada breast pad ni.

  • Reply Kak Su @KakSu Sep 22, 2018 at 11:33 AM

    Nursing pad yang akak guna 20 tahun yang lalu sungguh tak selesa, panas, gatal hahaha, kalau lah at that time ada brand ni kan selesa sikit

    Perniagaan Roti Dan Kek, Bisnes Dari Rumah Yang Menguntungkan

    • Reply Dunia Farisya Sep 23, 2018 at 11:20 AM

      Xpe kak su,boleh suggest dkt new mommies hehe

  • Reply Lia Hasty Sep 22, 2018 at 12:38 PM

    Shappe tadi ingatkan shopee. Tahniah berjaya breastfeeding anak. Tak semua ibu dapat peluang tu. Terpaksa guna susu formula.

    • Reply Dunia Farisya Sep 23, 2018 at 11:20 AM

      hahahaha jangan kak lia.Shapee taw bukan SHOPPE haha

  • Reply Abby Onety Sep 22, 2018 at 1:25 PM

    Abby ketinggalan info banget deh kayaknya. Baru tahu klo ada perekat kek gini untuk ibu menyusui. Ini bagus sebab membantu banget ibu2 yg bepergian

    • Reply Dunia Farisya Sep 23, 2018 at 11:19 AM

      Betul kak abby.Shapee ni memang bagus sangat.

  • Reply Mahamahu Sep 22, 2018 at 8:06 PM

    Bagus info untuk ibu yang baru dan mereka yang menyusukan anak memang berguna info ini. Kita boleh kongsikan info yang bagus ini ok terima kasih…

  • Reply Kathy Wui Sep 22, 2018 at 9:31 PM

    Breastpad mmg penting utk mama penyusuan susu ibu. Mama kena rajin tukar jugak untuk mengelakkan pertumbuhan kuman sbb susu ibu yang lembap dan kaya dengan nutrisi. Kuman senang tumbuh kat dlm keadaan gini.

  • Reply Sebrinah Yeo Sep 22, 2018 at 9:44 PM

    Best product ni! Saya pun Ada guna! Very comfy and also the texture is smooth and doesn’t irritate the skin. Every breastfeeding moms should try this

  • Leave a Reply