SEMBANG SANTAI

Tulisan Ini Buat Saya Juga Tersentap

Jul 6, 2014
muslimah ke kita

Tulisan Ini Buat Saya Juga Tersentap | Tadi,saya terpandang satu status di Facebook sahabat saya.Saya baca dan amati betul-betul setiap bait tulisan dia.Sentap!Ya.Sangat sentap!Apa yang ditulisnya sangat menyentapkan hati saya kerana selama ini saya juga pernah sebegitu.Saya tahu ianya salah,tapi saya tetap buat begitu.Tetapi sebaik sahaja saya baca tulisan itu,insyaAllah saya juga cuba untuk berubah ke arah yang lebih baik.Sama-sama doakan.Bagi yang belum ‘sentap’,boleh baca tulisan beliau di bawah.

muslimah ke kita

Tepuk Dada Tanya Iman

[ Maaf terpaksa tulis begini ]

Muslimah..
Usah tertipu..
Kita pakai sopan..
Tudung labuh berstongan dan berstoking..
Cantik di pandangan Allah kan..

Namun upload gambar banyak banyak kat fb…
Dekat jauh semua ada..
Pegang quran..
Pegang buku..
Renung pantai..
Renung langit…
Macam pelik pula kan..

Bukan apa..
Bukankah tujuan menutup aurat..
Untuk menjauhkan pandangan ajnabi.
Nmpak tak permainan syaitan..
Nampak macam tak dosa pun..
Tapi sebenarnya pintu pintu fitnah telah terbuka sikit demi sikit..
Ajnabi senang senang dapat lihat..
Sebab kat realiti banyak yang tunduk kan..
Bila kat alam maya susah nak tunduk..
Semua mendongak..
Yang kuat je kot akan bertahan…

So muslimah..
Apalagi…
Come on..
Stop upload kerana Allah..
Jika tak mahu dipandang..
Maka di alam maya pun mesti kena jaga..
Usah biar wajah kita macam iklan..

“SENANG….SELALU…PERCUMA..”

Untuk dilihat!

Sumber:Facebook Adam Mikhail

p/s:Terpanggil untuk berkongsi kerana saya sendiri merasakan ianya adalah satu dakwah yang perlu disebarkan.

You Might Also Like

29 Comments

  • Reply Wan Syafiq Jul 6, 2014 at 11:08 AM

    yezza.. saye lelaki pun susah nak tahan dari tengok gambar perempuan dok post kat fb.. walaupun blur kat muka, lagi buat lelaki cuba untuk tengok muka tu.. 🙂

  • Reply suriaamanda Jul 6, 2014 at 11:57 AM

    alamak…speechless….

  • Reply Yati Napi Jul 6, 2014 at 1:44 PM

    Terima kasih atas peringatan kita bersama. Terkadang kita terlupa.

  • Reply hafizihamsan Jul 6, 2014 at 2:03 PM

    hehe…betul tu.. tapi itu semua terserlah kepada Allah SWT…

  • Reply Khir Khalid Jul 6, 2014 at 2:29 PM

    Assalam.. mmg betul. Peringatan yg patut kita semua renungkan & sedar. Mudah2an kehidupan senantiasa diberkati.. aamiin.

  • Reply titan Jul 6, 2014 at 3:30 PM

    hoho..

    sebab tu..jangan letak gambar langsung kalau orang pempuan. Bahaya.

  • Reply hafizmd Jul 6, 2014 at 3:38 PM

    Alhamdulillah. Bulan Ramadhan bulan terbaik utk kita sama2 didik nafsu dan muhasabah diri.

    Thanks farisya utk perkongsian ni.

  • Reply syafiqah Jul 6, 2014 at 7:15 PM

    Takutnye…tp susah nk buat…insyaAllah pelan2 satu hari nnti…same2 kte beringat..thanks awk

  • Reply Azhafizah Jul 7, 2014 at 6:33 AM

    Terima kasih atas perkongsian ni syirah..terima kasih ingatkan 🙂

  • Reply ieta mat saad Jul 7, 2014 at 12:40 PM

    betul sgt2 tu Farisya…. peringatan juga buat diri akak.
    sebab tu kak tak letak gambar kat fb. ramai yg cemuh. bukn sbb lawa sgt… tp ikut arahan suami…

    • Reply Farisya Anastasyia Jul 7, 2014 at 1:50 PM

      Sama2 kita perbaiki diri.saya juga sedang berusaha ke arah yg lebih baik 🙂

  • Reply cammy Jul 7, 2014 at 12:50 PM

    sbb tu sy dh lama x uplod pic kat media sosial fb/insta.hehe…tp kat blog bru smlm uplod..sblm ni xpnh ..haha..lps ni kne stop blk…ltk pic anak jelh

  • Reply Hero Borneo Jul 8, 2014 at 7:46 AM

    niat paling penting dan disusuli dengan amal yang menepati syariat dan sunnah!

  • Reply farid laham Jul 11, 2014 at 11:27 PM

    biasanya orang camni nak perhatianj yg lebih..kadang terpengaruh dgn kawan2

  • Reply yati adam Jul 17, 2014 at 1:21 PM

    peringatan yang baik… tq atas idea ni..
    jemput datang ke blog saya..

    http://www.yatiadam.com

  • Reply Fiza Rahman Aug 5, 2014 at 4:28 PM

    Mekasih atas perkongsian dan peringatan.

  • Leave a Reply