MAKANAN

Taco Bell Bakal Dibuka Di Cyberjaya

Dec 13, 2020
taco bell sedap ke

Taco Bell,makanan segera tradisi Mexico bakal membuka outlet pertamanya di Cyberjaya.Bagi korang yang tak tahu apa itu Taco Bell,mari sini saya share ya!

Taco Bell will servce its Toasted Cheddar Chalupa with ground beef, steak, or chicken. (Courtesy of Taco Bell)

Taco Bell adalah rangkaian restoran makanan segera yang berpusat di Amerika yang berasal dari Irvine, California pada tahun 1962, diasaskan oleh Glen Bell. Taco Bell adalah anak syarikat Yum! Brands, Inc. Restoran ini menyajikan pelbagai makanan berinspirasi dari Mexico, termasuk : taco, burrito, quesadilla dan nachos.Sehingga 2018, Taco Bell telah menyajikan lebih dari dua bilion pelanggan setiap tahun, di 7,072 restoran, lebih daripada 93 peratus daripadanya dimiliki dan dikendalikan oleh francais dan pemegang lesen bebas.

PepsiCo membeli Taco Bell pada tahun 1978, dan kemudian melepaskan bahagian restorannya sebagai Tricon Global Restaurants, yang kemudian menukar namanya menjadi Yum!

Taco Bell diasaskan oleh Glen Bell, seorang usahawan yang pertama kali mengusahakan gerai jualan hot dog bernama Bell’s Drive-In di San Bernardino, California pada tahun 1948. Pada suatu hari, Bell melihat satu barisan panjang pelanggan beratur di sebuah restoran Mexico bernama Mitla Cafe, yang terletak di seberang jalan, yang terkenal di kalangan penduduk kerana taco yang keras. Dari situ Bell mengambil inisiatif untuk memperbaikkan semula resipi itu, dan akhirnya pemiliknya mengizinkannya untuk melihat bagaimana taco dibuat. Dia mengambil apa yang telah dipelajarinya dan membuka tempat baru pada tahun 1951. Nama itu mengalami beberapa perubahan, dari Taco-Tia hingga El Taco, sebelum kekal menjadi Taco Bell.

Selain popular dalam filem Hollywood lama, Taco Bell cukup terkenal dengan taco, burrito dan makanan lain yang diilhamkan dari makanan Amerika Latin yang pedas.

Sebelum Taco Bell dah bagi hint nak buka satu outlet di Tropicana Gardens Mall,Petaling Jaya..Kali ini, Taco Bell mengatakan bahawa mereka akan memberitahu lokasi yang tepat dan tarikh pembukaan outlet di Cyberjaya dalam masa terdekat.

Jadi mana peminat Taco Bell?Dah sedia nak serbu Taco Bell di Cyberjaya nanti?

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply