KECANTIKAN

Macam Mana Nak Hilangkan Jerawat Badan?

Feb 28, 2014
Macam Mana Nak Hilangkan Jerawat Badan?

Macam Mana Nak Hilangkan Jerawat Badan? | Jerawat memang sinonim dengan muka.Jadi baik lelaki mahupun perempuan,semua akan mengalaminya seiring dengan perubahan hormon.Tapi pernah ke korang dengar pasal jerawat badan?Eh,jangan ingat jerawat ni tumbuh kat muka je.Kat belakang badan pun ada sama.

Jangan Pandang Remeh!

Jangan pandang remeh dengan masalah jerawat badan ni kerana ianya bakal ‘mematikan’ selera si suami.Ya.Betul.Bunyinya sedikit 18sx,tetapi inilah realiti hari ini.Jerawat badan lebih cenderung terjadi kepada perempuan.Tetapi kaum lelaki tidak terkecuali dari masalah ini.Kawan perempuan FA sendiri pernah mengadu kepada FA mengenai masalah jerawat badan ni dan dia sudahpun berkahwin.

 

Macam Mana Nak Hilangkan Jerawat Badan?

Macam Mana Nak Hilangkan Jerawat Badan?

 

Ok.Itu dialog 10 tahun yang lalu.Kalau 10 tahun yang lalu kaum lelaki berani la kan nak cakap macam tu.Cuba kalau cakap sekarang.Alih-alih lalu seorang gadis comel macam Datuk Siti terus dialog tadi dia lupa.Hehe.Betul.Ini kenyataan.FA bukan nak tuduh semua lelaki seperti itu,tapi segelintir sahaja.Yela,masa si perempuan tu cantik macam bidadari,bulan yang jauh pun sanggup di gapai.Tapi bila si perempuan dah bertukar jadi The Hulk,apa cerita?

Punca Jerawat Badan?

  • Faktor Hormon yang majoritinya terjadi kepada perempuan yang berumur belasan athun dan awal 20-an.
  • Faktor Keturunan yang sedia ada mempunyai masalah jerawat
  • Penggunaan pil perancang dan ubat-ubatan
  • Pemakaian kosmetik yang tidak bersesuaian dengan kulit muka.
  • Stress
  • Penghasilan minyak yang berlebihan dan sebum kulit
  • Faktor Alam sekitar dan peluh

Jadi jangan pandang remeh.Faktor-faktor di atas menjadi titik tolak kepada terjadinya jerawat badan.Seriau rasanya kalau jerawat badan sentiasa menghantui kita kan?Makin segan dan kurang keyakinan nanti bila nak bersama suami.Jadi jangan ambil mudah!

Macam Mana Nak Hilangkan Jerawat Badan?

Penggunaan ubat yang disyorkan oleh pegawai perubatan,memang membantu untuk memulihkan kulit muka dan badan yang ‘disinggah’ oleh jerawat.Tetapi dari diri anda sendiri pula,anda perlu tentukan tindakan bijak untuk mengelak dari tumbuhnya jerawat badan ni.Antara yang anda boleh lakukan ialah:

  • Setelah melakukan aktiviti luar rumah sepanjang hari, gantikan pakaian anda.
  • Elakkan menggunakan pakaian yang berlapis-lapis agar bahagian dada dan badan tidak tertutup rapat.
  • Elakkan dari pakaian yang tidak menyerap peluh.
  • Rajin bersihkan diri. Mandi dengan menggunakan Sabun Anjas bagi menghapuskan bakteria dan membuang sel-sel mati
  • Amalkan gaya pemakanan yang sihat.
  • Sentiasa tukar tuala dan cadar tempat tidur.
  • Amalkan Sari Asas bagi membuang toksid berlebihan di dalam badan.
  • Beli Ebook Rahsia Jerawat Terbongkar Dalam Masa 60 Hari hasil tulisan Dr Hasseenah.

Kalau nak hasil yang cepat nak hilangkan jerawat,pergi beli Ebook Dr Hasseenah tu laju-laju.Nanti bolehla korang cantik macam ‘Datuk Siti’ kan?FA pun nak cantik macam ‘Datuk Siti’.Hehe.

 

Macam Mana Nak Hilangkan Jerawat Badan?

Macam Mana Nak Hilangkan Jerawat Badan?

Jangan cantik luaran je,dalaman pun nak kena cantik jugak.Jadi,cepat hapuskan jerawat badan korang tu dalam masa 60 hari je.Pergi beli laju-laju Ebook tu.

Buang Duit Je!

Ya.Mungkin ada segelintir yang cakap tak berbaloi beli Ebook macam mana nak hilangkan jerawat ni.Terpulang pada korang.Kalau korang pilih untuk hidup dalam kemurungan dan kurang keyakinan berhadapan dengan orang lain,JANGAN BELI Ebook ini!

Teruskan kehidupan korang yang penuh dengan sifat-sifat negatif dan aura negatif yang akhirnya bakal menenggelamkan diri korang sendiri.Orang yang ingin berusaha untuk maju ke hadapan akan sentiasa memastikan penampilan dirinya sentiasa meyakinkan orang-orang disekelilingnya.Pulangan yang bakal anda dapat dari Ebook ini bakal merubah kehidupan anda.Percayalah.

Jadi,sekali lagi FA nak beritahu bagi yang berminat,Korang boleh order buku tu di sini->Rahsia Jerawat Terbongkar

Tak rugi kalau korang korbankan sedikit duit tu untuk kebahagiaan yang selamanya korang impikan.Nak ke si ‘suami bermasam muka’ atau beralih arah hanya disebabkan masalah jerawat badan tu?Mesti tak nak kan?Jadi tak payah fikir panjang,pergi order cepat-cepat.

p/s:Menanti hari untuk 8 Mac 2014.Ada apa ya dengan tarikh tu? :)

You Might Also Like

17 Comments

  • Reply Farid Laham Feb 28, 2014 at 2:31 PM

    wah menarik ni…:)

  • Reply nabila biela Feb 28, 2014 at 3:44 PM

    betol…kena bertindak skrg..nanti suami larikkk..hahaha

  • Reply Hazman Fadzil Feb 28, 2014 at 4:18 PM

    Rasanya masalah nie banyak dialami oleh remaja muda yang sedang membesar…. hehehehe

  • Reply Cheq Eem Feb 28, 2014 at 6:50 PM

    ada ebook juga pasal masalah jerawat badan.. boleh lah sajes pada kengkawan yang ada masalah macam nie… :)

  • Reply akubiomed Feb 28, 2014 at 10:46 PM

    Jerawat arghh..tak nak. :-)

  • Reply Sayang Hati Dot Com Mar 1, 2014 at 7:59 PM

    Alhamdulillah terima kasih atas tips dan ilmu nya. :)

  • Reply asman wan ruzlan Mar 1, 2014 at 10:22 PM

    yela bolih amal nih , nak elakkan , haha ! sabun anjas sabun ape ea ?

  • Reply shafiq May 9, 2014 at 11:56 PM

    Jerawat.. Arghhh, lariiiiii. Ada ubat khas tak ?

  • Reply Cara Mengatasi Jerawat Pada Badan Jan 8, 2015 at 4:36 PM

    […] Jerawat pada badan agak sukar sembuh dan hilang ditambah pula dengan keadaan kulit badan yang agak sedikit tebal berbanding dengan muka.  Walaupun jerawat pada badan tidak nampak dilihat oleh rakan-rakan lain akan tetapi mengganggu hubungan intim bersama suami isteri nanti. Untuk beberapa faktor jerawat pada badan, boleh lihat pada laman ini duniafarisya. […]

  • Leave a Reply