Browsing Tag

rambut gugur

KECANTIKAN

5 Pengguna Tertipu Dengan Pengasas dan Produk Sofeeya Diamond !

Aug 7, 2015

5 Pengguna Tertipu Dengan Pengasas dan Produk Sofeeya Diamond !| Lama tak menaip ni.Ketar rasa tangan nak bercerita.Hehe.Bukan gosip ye kakak abang.Ni saya nak kongsi ‘cerita panas’ pasal Pengasas Sofeeya Diamond ni je.Dengar cerita ramai pengguna bengang dengan Pengasas Sofeeya Diamond ni.Ala kalau korang nak tahu yang Yana Samsudin jadi duta tu.Bukan sorang dua,malah ramai yang pergi serang page dan whatsapp mereka bertalu-talu.Makin rancak masa nak raya baru ni.Kalau ada yang tahu,tahulah,kalau yang tak tahu,meh nak cerita.Hehe. Sebelum tu kat…

Continue Reading

KECANTIKAN KESIHATAN

Tips Atasi Rambut Gugur

Jun 30, 2015

Tips Atasi Rambut Gugur| Kerap makan makanan segera, perasa tambahan yang terkandung dalam makanan seperti MSG, tekanan, faktor pengambilan ubat, keturunan, bahan pewarna dan segala macam campuran yang terdapat dalam setiap hidangan makanan antara punca-punca terjadinya keguguran rambut. Amalan pemakanan yang sihat amat membantu untuk mendapatkan rambut yang kuat, sihat dan cantik. Dan, sedarkah anda bahawa amalan atau tabiat mengusap rambut menggunakan telapak tangan juga salah satu punca rambut mudah gugur? Ini kerana terdapat banyak kekotoran di tapak tangan kita yang…

Continue Reading

KECANTIKAN

Serum Vitamin Rambut Terbaik Dari NSA Beauty

May 22, 2014

  Serum Vitamin Rambut Terbaik Dari NSA Beauty | Hari ni nak bercerita mengenai penjagaan rambut pula.Majoriti rakyat Malaysia,mempunyai masalah rambut.Semua tu memang tak dapat dinafikan ditambah pula dengan keadaan cuaca yang tidak menentu sejak akhir-akhir ini.Masalah rambut yang paling ketara ialah masalah kelemumur dan masalah rambut gugur.Selain itu,masalah rambut yang lain seperti rambut gatal,rambut bercabang,rambut rapuh,rambut rosak akibat penggunaan bahan kimia juga turut dialami oleh segelintir masyarakat di Malaysia. Bagi wanita bertudung seperti saya,penjagaan rambut yang teliti sangat penting.Kerja…

Continue Reading

KECANTIKAN

Macam mana nak atasi rambut berminyak?

Dec 14, 2013

Assalamualaikum. Macam mana nak atasi rambut berminyak?-Rambut berminyak terjadi disebabkan banyak faktor.Keadaan ini merimaskan diri FA sendiri memandangkan FA seorang gadis yang bertudung.Gadis-gadis diluar sana mungkin ada yang mengalami situasi seperti FA.Jadi dah lama pendam masalah ni,akhirnya FA jumpa cara penyelesaian yang bagus untuk mengatasi masalah rambut berminyak ni.Tapi sebenarnya apa punca rambut berminyak ni ye?Jom tengok! Punca Rambut Berminyak 1.Kelenjar-Penghasilan minyak(sebum) yang berlebihan oleh kelenjar minyak. 2.Tangan-Tangan yang kotor turut menyumbang kepada rambut berminyak memandangkan tangan merupakan tempat yang…

Continue Reading