KESIHATAN Archives - Page 2 of 4 - Dunia Farisya
Browsing Category

KESIHATAN

KECANTIKAN KESIHATAN

4 Petua Putihkan Muka

Oct 10, 2014
cara nak dapat kulit muka yang putih 2

4 Petua Putihkan Muka | Ramai yang beranggapan bahawa kulit yang cerah itu cantik.Mungkin benar telahan itu,mungkin juga salah.Tetapi bagi saya sendiri cantik itu subjektif dan setiap insan itu cantik.Baik yang hitam mahupun putih,kedua-duanya ada keistimewaan mereka yang tersendiri.Hari ni saya ingin berkongsi mengenai 4 Petua Putihkan Muka dengan selamat dan mudah.Tetapi antara rajin dan malas sahaja. Memang tidak dinafikan bahawa mempunyai wajah yang cerah membuatkan seseorang nampak lebih menawan.Jadi  ini antara petua untuk mendapatkan kulit wajah yang cerah. Petua ini  menitik-beratkan…

Continue Reading

KESIHATAN

Menderita Akibat Masalah Peripheral Neuropathy

Jul 21, 2014
Menderita Akibat Masalah Peripheral Neuropathy

Menderita Akibat Masalah Peripheral Neuropathy | Masih ramai buat endah tak endah je.Seolah-olah hidup ini masih lama.Mati tidak mengenal sesiapa.Jadi sentiasalah menghargai nikmat kesihatan yang masih diberi. Bapa saudara FA merupakan salah seorang pesakit Peripheral Neuropathy ni.Bapa saudara sering mengeluh kaki dia rasa seperti dicucuk.Kadang-kadang kaki dia berasa kebas.Kalau pada waktu malam pula,dia mengadu kakinya seperti panas terbakar dan sakit teramat.Waktu nak berjalan pun,dia rasa seolah-olah tidak berpijak atas lantai. Hampir 5 tahun dia menderita penyakit ni.Pelbagai ubat telah dicuba.Bermacam ikhtiar telah…

Continue Reading

KESIHATAN

Rawatan Resdung Terbaik

Jul 20, 2014
penawar resdung

Rawatan Resdung Terbaik | Hari ini kita sudah menjengah ke fasa terakhir Ramadhan.Masing-masing juga sibuk membuat persiapan untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri yang bakal tiba tidak lama lagi.Namun begitu dalam ghairah menanti Aidilfitri,kesihatan diri jangan sekali dilupakan.Dengan keadaan cuaca yang tidak menentu dua tiga hari ni,memang berpotensi untuk demam atau selsema.Ditambah pula dengan keadaan saya yang mempunyai penyakit resdung. Penyakit resdung ni kalau dia buat terbersin secara tiba-tiba sebab perubahan cuaca,memang nak buat kerja pun susah.Saya selalu macam tu.Masa tu,memang…

Continue Reading

KECANTIKAN KESIHATAN

Tips Awet Muda Pengasas DIVA Club Brand

Jul 7, 2014
tips awet muda

Tips Awet Muda Pengasas DIVA Club | Sebut sahaja perihal awet muda,pastinya masing-masing tak senang duduk.Mula mencari cermin untuk ‘menilik’ satu persatu kedutan di muka.Dengan keadaan pemanasan global yang tidak terkawal membuatkan muka mudah naik jeragat,berkedut dan kusam.Gaya hidup yang tidak menentu juga tidak membantu kulit kita untuk kekal awet muda.Minggu lepas saya berkesempatan untuk sembang santai dengan pengasas DIVA Club Brand iaitu Datin Arnoorzz dan beliau sempat ‘pecahkan’ beberapa rahsia beliau untuk sentiasa kelihatan awet muda. Elak Minuman Berkafein…

Continue Reading

KECANTIKAN KESIHATAN

Khasiat Kurma Dalam Kehidupan

Jun 22, 2014
khasiat kurma

Khasiat Kurma Dalam Kehidupan | Kurang seminggu sahaja lagi,Ramadhan akan menyapa kita.Saya sendiri pun tak sabar nak tunggu bulan Ramadhan ni.Banyak fadhilat dan kelebihannya malah bulan yang paling dimuliakan oleh Allah.Apa yang paling sinonim dalam bulan Ramadhan ni ialah kurma.Tiap kali tiba bulan Ramadhan,saya pasti teringatkan iklan kurma Yusuf Taiyoob.Hehe.Bukan semua orang yang sukakan kurma ni,tapi InsyaAllah ada penyelesaianya bagi mereka yang tak sukakan kurma tapi masih boleh menerima khasiat dari kurma ni. Sabda Rasulullah S.A.W: Sesungguhnya terdapat satu pokok…

Continue Reading

KESIHATAN

Supplement Terbaik Untuk Bayi Dan Kanak-Kanak

Jun 21, 2014
qaseh gold junior

Supplement Terbaik Untuk Bayi Dan Kanak-Kanak  | Berbicara mengenai perihal bayi dan kanak-kanak bukan lagi perkara asing bagi saya biarpun saya masih belum berumah tangga.Tetapi kehidupan saya yang dikelilingi adik-adik yang membesar bersama membuatkan saya terdedah dengan ilmu membesarkan bayi dan kanak-kanak.Ditambah pula dengan tunjuk ajar semasa menuntut di kolej dahulu di mana saya turut didedahkan dengan praktikal di Wad Bayi dan Kanak-Kanak atau Pediatrik. Teringat satu cerita semasa saya menjalani praktikal di Wad Pediatrik,Hospital Besar Sultanah Nur Zahirah Kuala…

Continue Reading

KESIHATAN

Ephyra Pilihanku Phase 2 : Cabaran 30 Hari Bersama Ephyra

May 12, 2014
ephyra

Ephyra.Kali pertama saya mendengar mengenai Ephyra adalah melalui pembacaan dari blog Eyriqazz.Ketika itu saya tertanya-tanya. Apa kehebatan Ephyra? Produk Ephyra ni berkesan sangat ke  sampaikan ramai blogger review? Produk ni dah lama ke? Pelbagai persoalan bermain jauh di sudut pemikiran.Sehinggalah Denaihati Network membuka peluang kepada semua blogger untuk menyertai Contest Review Ephyra Phase 1 Untuk Peserta Majlis Sepetang Bersama Blogger 2014 di mana semua peserta berpeluang untuk mendapat satu kotak Ephyra sebagai bekalan selama 30 hari.Pucuk dicita ulam mendatang.Tanpa berfikir panjang,saya membuat keputusan…

Continue Reading

KESIHATAN

Macam Mana Nak Hilangkan Senggugut?

May 4, 2014
cara nak hilangkan senggugut

Macam Mana Nak Hilangkan Senggugut? | Senggugut bukan lagi perkara asing dalam kalangan wanita yang sudah akil baligh.Tetapi bukan semua wanita akan mengalami keadaan seperti ini.Senggugut bukanlah satu penyakit tetapi hanyalah satu simptom ketika wanita itu datang bulan.Senggugut biasanya terjadi pada awal atau akhir datang bulan. Doa Hari Pertama Datang Haid Bagaimana cara nak hilangkan senggugut ini?Saya sendiri sering mengalami simptom senggugut ini tiap kali datang bulan dan simptom senggugut ini kadang-kadang menyukarkan pergerakan saya dan membuatkan aktiviti harian semakin terbatas.Tetapi jangan…

Continue Reading

KESIHATAN

ESP Shaklee Makanan Tambahan Terbaik Untuk Ibu Mengandung

Apr 15, 2014
Testimoni ESP Shaklee

ESP Shaklee Makanan Tambahan Terbaik Untuk Ibu Mengandung-Sejak dua menjak ni newsfeed FA dibanjiri dengan gambar-gambar baby yang baru lahir.Seriusly comel sangat.Belek punya belek,selidik punya selidik, kebanyakan dari mereka rupanya mengamalkan makanan tambahan ESP Shaklee semasa mengandung.Patutlah baby yang keluar pun sihat comel gebu je kan.Kalau korang nak tahu,Blogger Irine Nadia juga mengamalkan pengambilan ‘makanan tambahan’ ini. Apa Itu ESP Shaklee? ‘Makanan Tambahan’  yang terbaik dan mampu menambat hati kebanyakan ibu mengandung ini ialah Energizing Soy Protein atau lebih sinonim…

Continue Reading