Home SEMBANG SANTAI Whatsapp Problem Pulak

Whatsapp Problem Pulak

21
0
SHARE

Tengah khusyuk nak berbalas whatsapp dengan cik somi,tetiba line internet jadi connecting.Ingatkan line memang problem.Rupanya memang aplikasi Whatsapp tengah problem.Khabarnya bukan di Malaysia sahaja,malah satu dunia.Amni baru lepas baca berita tadi dekat website UK.

Pengguna mengalami masalah dengan aplikasi Whatsapp di seluruh dunia sejak menerima laporan dari Itali, Arab Saudi, Filipina, Jerman, India Amerika Syarikat dan Sri Lanka.Eh,Malaysia belum pergi buat report ke?Hehe.

Express.co.uk menghubungi WhatsApp mengenai gangguan semasa:

WhatsApp dilaporkan ‘crash’ untuk lebih dari seribu pengguna di Britain sekarang, dengan laporan yang semakin meningkat oleh kedua bahawa aplikasinya rosak.

DownDetector laman web bebas, yang menjejaki komen sosial di sekeliling topik tertentu untuk memantau gangguan di seluruh dunia, menunjukkan lebih daripada berjuta pelanggan WhatsApp yang melaporkan isu menggunakan aplikasinya.

Mengikut laman web semasa, masalah dengan aplikasi sembang terkenal ini berlaku sekitar pukul 8 pagi pagi ini, dengan beratus-ratus ribu orang yang melaporkan masalah dengan aplikasinya.

DownDetector mengatakan bahawa 60 peratus pelanggan mempunyai isu yang menyambung kepadanya.

Isu laporan 25 peratus lagi menerima mesej dan 14 peratus sedang berusaha untuk log masuk.

Pengguna WhatsApp telah diambil untuk menyaingi laman rangkaian sosial Twitter untuk melaporkan isu-isu dengan perkhidmatan hari ini.

Seorang pengguna menulis tweet: “Saya adalah klise. Memeriksa twitter untuk melihat sama ada #whatsapp turun. Ia adalah.”

Satu lagi menulis: “Whatsapp turun, whatsapp turun. Ini bukan gerudi. Bagaimanakah saya boleh meminta perhatian terus dari kawan-kawan saya sekarang ?! ”

Dan ada yang menyiarkan: “Apabila Whatsapp tidak berfungsi dan anda perlu teks seseorang dan tidak tahu sama ada mereka melihat mesej atau tidak.”

Ini bukan masalah pertama yang ditimpa WhatsApp tahun ini.

Aplikasi sembang milik Facebook yang sangat popular pergi offline untuk beribu-ribu pengguna kembali pada bulan Mei.

Pemecahan itu berlangsung sejam, dengan WhatsApp terpaksa mengeluarkan kenyataan tentang gangguan kepada perkhidmatan tersebut.

Bercakap pada masa itu, jurucakap syarikat berkata: “Pada hari ini, pengguna WhatsApp di seluruh dunia tidak dapat mengakses WhatsApp selama beberapa jam.

“Kami kini membetulkan isu itu dan memohon maaf atas kesulitan itu.”

WhatsApp juga mengalami gangguan lain di seluruh dunia pada awal bulan ini, dengan beratus-ratus pengguna terjejas.

P/s:masa amni da siap tulis artikel ni,tetiba bunyi whatsapp suami masuk.ok whatsapp dah okai.fuh!haha

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here