Home KECANTIKAN Cara Menghilangkan Keputihan Secara Semulajadi Tanpa Ubat

Cara Menghilangkan Keputihan Secara Semulajadi Tanpa Ubat

48
0
SHARE

Cara Menghilangkan Keputihan Secara Semulajadi Tanpa Ubat

Sebentar tadi ada orang mintak kami share macam mana nak hilangkan masalah keputihan dengan cara selamat.Kebetulan kami terjumpa satu cara yang berkesan untuk hilangkan keputihan dekat facebook tadi.Hehe. Excited dan tak sabar pulak nak share mengenai Cara Menghilangkan Keputihan Secara Semulajadi Tanpa Ubat.

Saya pasti ramai wanita mengalami masalah keputihan atau bahasa omputihnya discharge.Keputihan sebenarnya adalah sesuatu yang normal bagi setiap wanita. Keputihan berperanan sebagai ‘pembersih‘ didalam sistem pembiakan wanita.

masalah keputihan

Cairan yang dihasilkan oleh kelenjar di dalam vagina dan serviks membawa keluar sel-sel mati dan bakteria. Ini membantu mengekalkan kebersihan vagina dan membantu mencegah jangkitan.

Jumlah yang keluar tidak tentu, sama juga dengan bau dan warnanya (warna dari jernih hingga ke putih susu), bergantung pada masa kitaran haid kita.

Contohnya lebih banyak keputihan yang akan keluar apabila tiba waktu subur, menyusukan anak atau sedang terangsang secara seksual. Baunya juga berbeza jika kita sedang mengandung atau tak berapa nak rajin jaga kebersihan dalaman huhu…

Semua perubahan diatas tidak memberi sebarang amaran bahaya. Walaubagaimanapun jika warna, bau dan kepekatannya kelihatan ketara luar biasa,  terutama jika ia disertai dengan gatal-gatal difaraj atau rasa panas, kita boleh perasan yang mungkin terdapat jangkitan atau keadaan lain.

Apa Punca Berlakunya Keputihan Yang Luarbiasa?

Apa jua perubahan pada keseimbangan bakteria normal pada vagina akan mempengaruhi bau, warna atau tekstur keputihan. Perkara-perkara berikut boleh mengubah keseimbangan tersebut :-

  • Penggunaan steroid atau antibiotik
  • Bakteria vaginosis, jangkitan bakteria yang biasa pada wanita mengandung atau wanita yang mempunyai ramai pasangan hubungan kelamin.
  • Pil perancang
  • Kanser serviks
  • Chlamydia atau gonorrhea (STDs), jangkitan kelamin
  • Diabetes
  • Sabun wangi, losyen atau mandian berbuih
  • Jangkitan tulang punggung selepas pembedahan
  • Penyakit radang tulang punggung
  • Trichomoniasis, jangkitan parasit disebabkan hubungan kelamin yang tidak selamat.
  • Atrofi Vagina, penipisan dan kekeringan dinding vagina semasa menopause.
  • Vaginitis, rasa gatal-gatal disekitar vagina.
  • Jangkitan kulat.

Jika kita keklinik untuk mendapatkan rawatan mengenai keputihan yang luarbiasa, selalunya doktor akan bertanya beberapa soalan untuk mengenalpasti masalah sebenar kita. Contohnya bila start keputihan yang tak normal ni?

Warna, bau, ada ke rasa gatal, sakit, panas disekitar vagina. Ada banyak pasangan kelamin ke dan sebagainya huhu….

Doktor mungkin mengambil sampel keputihan atau melakukan ujian Pap untuk mengumpul sel-sel daripada serviks anda untuk pemeriksaan lanjut.

Rawatan Yang Diberi Kepada Anda

Rawatan bergantung kepada apa yang punca masalah ini. Sebagai contoh , jangkitan yis biasanya dirawat dengan ubat-ubatan antikulat yang dimasukkan ke dalam faraj seperti  krim atau gel

Vaginosis bakteria dirawat dengan pil antibiotik atau krim. Trichomoniasis biasanya dirawat dengan ubat metronidazole ( Flagyl ) atau tinidazole ( Tindamax ).
Tips Mudah Elakkan Jangkitan vagina yang boleh membawa kepada keputihan tidak normal
  • Pastikan vagina sentiasa bersih dengan membasuh menggunakan sabun yang lembut dan air suam.
  • Jangan gunakan sabun wangi dan pembersih dalaman wanita.
  • Selepas ke tandas , sentiasa lap dari depan ke belakang untuk mengelakkan bakteria daripada masuk ke dalam faraj dan menyebabkan jangkitan.
  • Pakai underwear yang diperbuat daripada 100 % kain kapas, dan elakkan pakaian terlalu ketat.
Ok sekarang akak nak share cara  menghilangkan keputihan tanpa perlu menggunakan segala jenis ubat-ubatan diluar sana.
Kisahnya bermula begini, ade seorang anak gadis yang gundah gulana hatinya dek masalah yang sudah setahun membelenggu dirinya. Keputihan yang dialaminya berpunca selepas makan pil tahan period ketika pergi umrah.

Selain masalah keputihan, beliau juga mengalami masalah period yang tidak teratur dan masalah kegatalan yang teruk di miss V ketika disekolah dahulu.

Dek kerana gusar yang bukan kepalang dan tak tahu dah nak buat ape, si empunya diri cuba berikhtiar dan tanyekan pada ibunya produk yang boleh bantu beliau. Ubat antibiotik yang doktor bekalkan pun tak bisa bantu huhu…

Jadi ibunya bekalkan  produk Miss V Perfume yang berkesan untuk bantu selesaikan masalah keputihan ni.Disamping itu produk Miss V Perfume ini juga boleh membantu menyelesaikan masalah faraj berbau dan menghilangkan kegatalan di miss v.

petua-hilangkan-keputihan-dengan-selamat

Dan hasilnya, belum sampai seminggu menggunakan Miss V Perfume dengan bangganya dia beritahu masalah kegatalan di miss v nya hilang, keputihan pun dah berhenti!

cara-menghilangkan-keputihan
Alhamdulillah….Bayangkan masalah yang setahun melanda beliau, tak sampai seminggu amalkan Miss V Perfume boleh setel, phewww….
cara-hilangkan-keputihan

Inilah kelebihan bila kita ambil produk yang berkesan dan betul, hasilnya pun cepat. Dan disamping bantu selesaikan masalah keputihan banyak lagi manfaat yang kita akan dapat dari setiap produk yang kita ambil.

Jom check this out!

Apa Itu Miss V Perfume?

cara hilangkan keputihan
Miss V Perfume merupakan produk yang diformulasikan dari bahan-bahan terhebat iaitu ekstrak buah manjakani dan buah strawberry untuk membantu masalah bahagian intim wanita serta memberi keharuman sepanjang hari.Semburan Miss V pertama di Malaysia!Hanya sembur sahaja!

Kandungan Miss V Perfume

Aqua,Ekstrak Manjakani,Ekstrak Strawberry,Sireh,Yogurt,Pengawet,pewangi dan pewarna yang dibenarkan.
cara hilangkan keputihan

Fungsi Terhebat Miss V Perfume

cara hilangkan keputihan

  • Menghilangkan kegatalan
  • Membunuh bakteria dan kulat
  • Merawat keputihan
  • Mengetatkan faraj
  • Memulihkan luka selepas bersalin
  • Memberi haruman sepanjang hari
  • Mencegah kegatalan serta ketidakselesaan
  • Mencegah bau kurang enak
  • Tidak perlu lagi pantiliner!
  • Ibu hamil dan Selepas berpantang sesuai
  • Boleh spray sekerap mungkin!
  • 100% organik dan selamat!
  • Mencerahkan celahan Miss V

Cara Guna Miss V Perfume

cara hilangkan keputihan
Selepas mencuci bahagian feminin,lap dan keringkan terlebih dahulu
Dalam keadaan mencangkung,semburkan dalam jarak 15cm ke arah miss v anda.
Tidak perlu lap atau keringkan.Biarkan sahaja
Boleh di spray terus ke panties anda untuk menghalang bau.
Miss V Perfume ni boleh disembur pada bila-bila masa sahaja taw.
cara hilangkan keputihan
cara hilangkan keputihan
cara hilangkan keputihan
Jika anda salah seorang yang dibelenggu masalah keputihan untuk sekian lama, jom cuba Miss V Perfume Untuk Keputihan dari Mollys Beauty.InsyaAllah Allah akan beri jalan keluar kepada masalah keputihan untuk anda bebas daripadanya.

Untuk penerangan produk yang lebih tepat untuk masalah anda, boleh hubungi nombor di bawah untuk keterangan detail dan cara guna Miss V Perfume yang betul. Cara guna yang betul akan memberikan kesan yang optima.

So takla membazir duit yang kita laburkan kerana cara guna yang salah tidak mampu menyelesaikan masalah kita. Rugi-rugi….

Orait sampai sini je perkongsian akak, diharap boleh membantu anda semua.

Boleh hubungi akak untuk sebarang order Miss V Perfume, Amni melalui call/sms/wasap/telegram ke :

+6014-5121425

Terima kasih kerana sudi membaca entri ini :)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here