Home KECANTIKAN 5 Tips Hilangkan Parut Jerawat

5 Tips Hilangkan Parut Jerawat

409
29
SHARE

5 Tips Hilangkan Parut Jerawat | Taksub menggunakan produk kecantikan yang berharga berpuluh-puluh ribu tetapi hasil yang anda bakal dapat belum tentu adalah apa yang anda ingin sebelum ini.Jadi hari ni saya nak kongsi 5 Tips Hilangkan Parut Jerawat.Walaupun ianya nampak mudah,saya yakin mampu memberi manfaat kepada anda.

5 Tips Hilangkan Parut Jerawat

1.Lemon mengandungi Anti-Oksidan yang bagus untuk kulit muka.Ia juga boleh digunakan untuk menghilangkan parut jerawat.Ambil sebiji lemon dan potong beberapa bahagian.Kemudian gosok di bahagian muka yang berjerawat sehari 2-3 kali setiap pagi,petang dan malam.

2.Bawang Putih juga berkesan dalam menghilangkan parut jerawat.Tumbuk 2 atau 3 biji sehingga halus lalu disapukan ke bahagian muka yang berjerawat.Berehat selama 10 minit selepas cuci muka.Amalkan seminggu dua kali.InsyaAllah berkesan.

3.Minyak Zaitun merupakan petua turun-temurun.Malah ramai yang mengakui keberkesanan minyak zaitun ni.Campurkan 1 sudu besar minyak zaitun dengan 4 sudu garam dan kacau sebati beberapa minit.Kemudian sapu di bahagian muka yang berjerawat dan biarkan beberapa minit sehingga kering.Basuh muka dengan menggunakan sabun pencuci muka.Amalkan petua ini seminggu sekali.

4.Putih telur juga membantu menghilangkan parut jerawat.Asingkan putih telur dan kuning telur.Kacau putih telur,sapu ke wajah dan berehat selama 15 minit.Putih telur ini dapat mengurangkan minyak di muka yang sering menyebabkan timbulnya jerawat.

5.Tips ke-5 ni merupakan tips yang sangat mudah dan cepat.Malah sudah ramai yang merasai sendiri keberkesananya.Anda cuma perlu picitkan sedikit sahaja serum ke atas tapak tangan dan sapu ke seluruh muka.Dengan mengamalkan Serum Minyak Argan dari NA Beauty 2kali sehari,insyaAllah parut jerawat akan hilang.Bagi yang berminat untuk mencuba keberkesanan Serum Minyak Argan NA Beauty ini,boleh dapatkannya DI SINI [KLIK] 

cara hilangkan jerawat

Terdapat banyak cara untuk menghilangkan  jerawat secara semualajadi yang boleh digunakan oleh mereka yang mempunyai masalah jerawat.Tapi pastikan anda memilih cara yang terbukti selamat serta bebas dari bahan kimia yang berbahaya.

Selamat Mencuba !

29 COMMENTS

  1. bila dapat parut jerawat yang jenis senang nak hilang tu, memang bersyukur..
    tapi bila dapat parut yang tak senang nak hilang, adussss runsing hati mengenangkannya kan..

  2. Suka cadangan yang paling mudah tu, tip no. 5 terus sapu serum minyak argan. tak perlu pening2 kepala dan tahan sakit lumur lemon kat muka.

  3. akak adalah salah sorang yang bekas jerawat susah nak hilang . Bekas bulan lepas x hilang.. dah naik jerawat baru bulan ni. Tension je tau!! Ada terbaca..kenapa orang2 macam akak ni bekas hitam susah nak hilang. berkemungkinan kami ni kekurangan sumber protein dalam badan. Sumber protein penting untuk pemulihan dr dalam dalam. Akak ambik esp. Walaupun kesan masih lambat nak hilang tapi ada improvement dr segi kepudarannya. Now tambah ngan vit e dan c jugak. Awesome!!!

Leave a Reply to khairun Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here