KECANTIKAN

Masalah Muka Berminyak

Mar 16, 2014
Masalah Muka Berminyak

Masalah Muka Berminyak | Seriusly,memang tak selesa sangat bila muka berminyak ni.Banyak benda atau kesan yang akan timbul bila muka berminyak ni.Tapi sekarang dah banyak lambakan produk-produk kecantikan yang boleh atasi masalah muka berminyak .Persoalannya sekarang,produk mana yang benar-benar boleh bantu masalah muka berminyak ni atau bergantung pada hormon seseorang?.

Masalah Muka Berminyak

Hakikat sebenar guna camera 360…

Kalau nak fikir,memang tak sudah.Hehe.Tapi kalau nak ikut cara tradisional untuk hilangkan muka berminyak,memang banyak.Tapi sekarang dah maju.Semua nak cepat,nak mudah.Sama la dengan FA.Sekarang guna apa yang berkesan dan cepat je.FA cuma amalkan cuci muka 5 jam sekali.Tak kisah la korang pakai pencuci muka apa sekalipun,tapi yang penting rajin cuci muka.

Ya,memang tak ramai yang rajin nak cuci muka setiap 5 jam.FA pun macam tu.Tapi kalau rasa nak kulit ย muka cantik glowing macam Nora Danish,kena la rajinkan diri cuci muka tu.Jangan harapkan pada ‘nak’ sahaja kalau tangan,kaki tak jalan.Tapi sebenarnya semua atas diri sendiri.Kalau nak cantik,silalah rajinkan diri anda tu.

Tapi kadang-kadang masalah hormon pun boleh dikaitkan dengan masalah muka berminyak ni.Memang tak dapat dinafikan.Hormon setiap orang kan berbeza.Faktor pemakanan pun juga boleh diambil kira.Kalau korang suka makan makanan berminyak,probability untuk mengalami masalah kulit muka berminyak adalah tinggi.Jadi sila kawal pemakanan korang tu.Hehe

Pendek kata,sila jaga pemakanan dan rajinkan mencuci muka korang tu setiap 5-6 jam sekali.Nak cantik kena rajin.Jangan harap atau simpan cita-cita untuk cantik je.Usaha kena jalan sama,barulah hasilnya memuaskan.

NotaFA:Tengah giat jaga pemakanan sebab FA suka makanan bergoreng =.=’ *sigh*

You Might Also Like

14 Comments

  • Reply nurmisnan Mar 16, 2014 at 4:20 PM

    Gd.tips. memang sesuailah kan pd kita yg muslimah sentiasa cuci.muka kerana zuhur nak solat kena cuci.makeup..

    Pastu asar lg… terlebih bersih.. itu yg buat wajah kita bersih

  • Reply Mohd Shubhi Mar 16, 2014 at 5:31 PM

    selalu cuci muka ni. Biasanya lebih dari 5 kali sehari…

  • Reply profhariz Mar 16, 2014 at 6:34 PM

    Ya. Tips jaga pemakanan dan rajinkan mencuci muka adalah sangat betul. Takperlu produk2 sangat kan.

  • Reply aimie mokhtars Mar 17, 2014 at 1:42 AM

    mmg kn rajin & konsisten…

    duit pn kn kluarkan lbih skit utk kulit cntik & tak bminyak ^_^

  • Reply Hafizul Mar 17, 2014 at 1:17 PM

    Kebiasaanya saya basuh muka sahaja..minyak ni kadang2 banyak leh buat goreng ikan haaa..haha

  • Reply Farid Laham Mar 18, 2014 at 7:32 AM

    muka kita berminyak..nti kita nk follow tips ni ye

  • Reply Azhafizah Mar 19, 2014 at 8:44 AM

    solat 5 kali sehari dah di kira cuci muka tu masa berwuduk kan. muka cepat berminyak kadangยฒ faktor keadaan jugak..kalau panas cepat berpeluh..dah boleh berminyak muka.

  • Reply young girl Mar 20, 2014 at 4:31 PM

    batul tu, yang penting jaga pemakanan, tapi orang islam sentiasa basuh muka selain cuci muka betul tak? iaitu solat lima waktu kita akan masuh muka kalau nak wuduk

  • Leave a Reply