Home KESIHATAN Makan durian boleh panas?

Makan durian boleh panas?

20
6
SHARE

Assalamualaikum.

Siapa peminat tegar durian kat sini macam FA?hehe.Kalau FA,durian memang menjadi kegilaan la.Tambah pulak sekarang ni musim durian.Rutin FA sekarang ni bangun pagi durian,tengahari durian,nak tidur pun durian.Memang hantu durian la.Tapi ada orang cakap,makan durian banyak-banyak boleh panas?Betul ke?Atau sekadar mitos?

Makan durian boleh panas?
Makan durian boleh panas?

Alhamdulillah setakat FA hidup dan makan durian,tak pernah rasa panas kalau makan durian banyak-banyak.Untuk pengetahuan semua pembaca,durian adalah buah yang paling banyak karbohidrat,lemak dan protein.Zat-zat lain seperti serat,kalsium,asid folat,magnesium,zinc dan besi juga ada dalam buah durian.Selain itu kulit durian dapat menghalau NYAMUK serta menghilangkan kurap.

Makan durian boleh panas?
Makan durian boleh panas?

Ada jugak yang cakap,kalau tak nak bagi panas makan durian,letak air dalam kulit durian,lepas tu minum dari kulit tu.Betul ke?Sebenarnya sampai sekarang masih belum ada jawapan,kenapa kalau makan durian boleh panas badan.FA masih tercari-cari jawapannya.Ada sesiapa tahu?Boleh komen kat bawah.Kalau tanya FA macam mana nak hilangkan panas bila makan durian,FA akan cakap macam ni je, ‘Pergi bukak kipas laju-laju,then makan la durian puas-puas depan kipas tu.Confirm tak panas.’

Wsalam.

#ada yang nak try mtk mc esok?makan la durian banyak-banyak.

6 COMMENTS

  1. Saya pun setakat ni tak pernah lagi rasa panas badan yang melampau lepas makan durian..mungkin ia sekadar mitos..kena ada kajian yang saintifik baru boleh percaya..

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here