Browsing Tag

tips hilangkan jerawat

KECANTIKAN

6 Cara Mudah Untuk Hilangkan Jerawat Dalam Satu Malam!

Sep 28, 2016
cara-hilangkan-jerawat-dengan-mudah-dan-berkesan

Tak sukanya bila jerawat datang singgah pada wajah. Bukan je datang tanpa diundang, nak hilangkan pun susah.Tetapi jangan risau,Amni ada cara hilangkan jerawat paling berkesan! Satu dua jerawat boleh tahan lagi, tapi kalau dah penuh jerawat satu muka,Β memang sakit hati kan?Tak pe,cuba cara-cara Amni berikan untuk jerawat hilang! Kami akan kongsikan cara untuk hilangkan jerawat dalam satu malam sahaja. Tak percaya? Cuba dulu baru tahu! 1. Gel aloe vera Kalau rajin, tanamlah aloe vera di rumah. Memang banyak khasiatnya. Aloe…

Continue Reading

KECANTIKAN

5 Tips Hilangkan Parut Jerawat

Sep 26, 2014
cara hilangkan jerawat

5 Tips Hilangkan Parut Jerawat | Taksub menggunakan produk kecantikan yang berharga berpuluh-puluh ribu tetapi hasil yang anda bakal dapat belum tentu adalah apa yang anda ingin sebelum ini.Jadi hari ni saya nak kongsi 5 Tips Hilangkan Parut Jerawat.Walaupun ianya nampak mudah,saya yakin mampu memberi manfaat kepada anda. 5 Tips Hilangkan Parut Jerawat 1.Lemon mengandungi Anti-Oksidan yang bagus untuk kulit muka.Ia juga boleh digunakan untuk menghilangkan parut jerawat.Ambil sebiji lemon dan potong beberapa bahagian.Kemudian gosok di bahagian muka yang berjerawat…

Continue Reading

KECANTIKAN

Kebaikan Bedak Sejuk

Dec 7, 2013
Kebaikan Bedak Sejuk

Assalamualaikum Kebaikan bedak sejuk-Bila bercerita tentang ni,FA teringat kawan FA masa sekolah menengah,tiap kali habis waktu study,sebelum nak tidur tu,mesti dia sapu bedak sejuk dulu.Hehe.Lucu bila diingat balik..FA perhatikan je gelagat dia setiap kali dia nak tidur.Pergi tandas,gosok gigi,cuci muka,sapu bedak sejuk.Dahlah katil FA depan katil dia.Kalau tak teringat dia pakai bedak sejuk,confirm FA terkejut bila bangun tidur.Tak pasal2 ingat sundal bolong mana entah.Hahaha. dulu masa-masa kecik selalu buat-buat berani tengok sundal bolong versi Indon tu.Biarpun masa tu takut macam…

Continue Reading

KECANTIKAN

Garnier Pure Active Untuk Kulit Berjerawat

Nov 13, 2013
Garnier Pure Active Untuk Kulit Berjerawat

Assalamualaikum. Jerawat yang timbul kat muka kita dikaitkan dengan banyak faktor.Ada yang cakap faktor hormon,faktor kebersihan dan faktor kekerapan mencuci muka.Tapi bagi orang yang malas sangat nak cuci muka,FA nak cadangkan satu pencuci muka yang sesuai untuk korang.Hehehe..Malas sangat kan?Kalau korang pakai pencuci muka ni,mr jerawat tak akan berani singgah dah.. Kulit FA pun mr jerawat memang suka singgah.Tapi kena rajin cuci muka la.Tapi FA pun kadang-kadang malas jugak kalau dah datang rasa letih.Sebab tu FA pilih Garnier Pure Active.Dulu…

Continue Reading