Browsing Tag

jerawat

KECANTIKAN

6 Cara Mudah Untuk Hilangkan Jerawat Dalam Satu Malam!

Sep 28, 2016
cara-hilangkan-jerawat-dengan-mudah-dan-berkesan

Tak sukanya bila jerawat datang singgah pada wajah. Bukan je datang tanpa diundang, nak hilangkan pun susah.Tetapi jangan risau,Amni ada cara hilangkan jerawat paling berkesan! Satu dua jerawat boleh tahan lagi, tapi kalau dah penuh jerawat satu muka, memang sakit hati kan?Tak pe,cuba cara-cara Amni berikan untuk jerawat hilang! Kami akan kongsikan cara untuk hilangkan jerawat dalam satu malam sahaja. Tak percaya? Cuba dulu baru tahu! 1. Gel aloe vera Kalau rajin, tanamlah aloe vera di rumah. Memang banyak khasiatnya. Aloe…

Continue Reading

KECANTIKAN

Cara Mudah Hilangkan Parut Di Muka Dan Badan

Mar 18, 2015
azanis-scar-serum-testimoni-3

Cara Mudah Hilangkan Parut Di Muka Dan Badan | Sekarang ni ramai duk kalut nak mencari produk yang boleh menghilangkan parut di muka dan badan dengan mudah dan cepat.Meskipun demikian,tips dan petua orang dulu-dulu tidak boleh diketepikan.Ada jugak yang berguna dan menjadi.Contohnya penggunaan kulit kayu manis untuk menghilangkan parut di muka.Tapi,kena tahan pedihnya dek panahan kayu manis tu.Hehe. Zaman sekarang semua dah canggih,mudah dan cepat.Jadi nak jimatkan masa untuk hilangkan kegusaran di hati pasal parut tu,saya ada satu cara yang…

Continue Reading

KECANTIKAN

Betul Ke GlamoSkin Boleh Cantikkan Kulit Macam Orang Korea?

Dec 3, 2014
cantik macam orang korea

Betul Ke GlamoSkin Boleh Cantikkan Kulit Macam Orang Korea? | Bangun pagi ni nak feeling macam Korean Girls la sikit sebab semalam dah tempek Collagen Gel GlamoSkin dekat muka.Hehe.Memang Korean cantik sebab kebanyakkannya buat pembedahan.Tapi sejauh mana kebenarannya,saya pun tak tahu.Tapi kulit mereka memang tak dinafikan sangat cantik dan mulus. Tapi sekarang kalau kita nak  kulit cantik macam Korean pun,tak ada hal la.Sebabnya sekaran dah ada produk yang boleh cantikkan kulit muka macam orang Korea.Lepas ni kalau kulit muka dah cantik,mesti…

Continue Reading

KECANTIKAN

Serum Minyak Argan Rahsia Nur Amirah Cantik

Aug 11, 2014
serum minyak argan

Serum Minyak Argan Rahsia Nur Amirah Cantik | Siapa di sini tak kenal dengan Nur Amirah?Gadis manis anak jati dari Kedah.Seorang yang kuat berusaha bagi meningkatkan taraf hidup dia dan keluarganya.Sejujurnya,saya sendiri sangat mengagumi usaha dan kerja keras anak jati Kedah ni.Melalui update terkini dari Instagram beliau sepanjang hari,memang membuatkan saya sendiri bersemangat.Beliau menjadi salah satu insan yang memberi inspirasi kepada saya sebenarnya Sejujurnya saya sendiri suka melihat perkembangan beliau dan kecantikan beliau.Kulit dia memang cantik.Memang cun habis kulit dia.Tapi…

Continue Reading

KECANTIKAN

Macam Mana Nak Jaga Kulit Kering?

May 18, 2014
siti nurhaliza

Macam Mana  Nak Jaga Kulit Muka Kering? | Hari tu saya kongsikan mengenai cara penjagaan kulit muka berminyak.Hari ni saya nak berkongsi cara jaga kulit muka kering pula.Bagi mereka yang mempunyai kulit muka yang kering,penjagaan muka yang rapi perlu dititikberatkan.Bila memilih produk kecantikan juga,perlu mendapatkan nasihat dari doktor pakar kulit terlebih dahulu.Bimbang merana diri. Cara Jaga Kulit Muka Kering Elakkan penggunaan sabun muka yang sembarangan kerana sabun muka boleh mengurangkan kadar normal pengeluaran minyak.Seeloknya guna sabun muka yang mengandungi minyak…

Continue Reading

KECANTIKAN

Kenali Jenis Kulit Muka

May 7, 2014
siti nurhaliza

Kenali Jenis Kulit Muka | Dua hari lepas saya berkongsi mengenai Rawatan Kecantikan Pada Wajah .Hari ini pula saya akan berkongsi mengenai jenis kulit muka.Mungkin ada yang sudah menegtahui jenis kulit muka mereka,tetapi masih ada juga segelintir yang keliru mengenai jenis kulit muka mereka.Adalah sangat penting bagi kita tidak kira lelaki mahupun perempuan untuk mengetahui jenis kulit muka bagi menyesuaikan penggunaan produk penjagaan wajah. Kulit Muka Berminyak Kebanyakan wanita di Malaysia mempunyai kulit muka berminyak kerana gaya pemakanan mereka rata-rata gemarkan…

Continue Reading