Browsing Category

KESIHATAN

KESIHATAN

Rawatan Resdung Terbaik

Jul 20, 2014
penawar resdung

Rawatan Resdung Terbaik | Hari ini kita sudah menjengah ke fasa terakhir Ramadhan.Masing-masing juga sibuk membuat persiapan untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri yang bakal tiba tidak lama lagi.Namun begitu dalam ghairah menanti Aidilfitri,kesihatan diri jangan sekali dilupakan.Dengan keadaan cuaca yang tidak menentu dua tiga hari ni,memang berpotensi untuk demam atau selsema.Ditambah pula dengan keadaan saya yang mempunyai penyakit resdung. Penyakit resdung ni kalau dia buat terbersin secara tiba-tiba sebab perubahan cuaca,memang nak buat kerja pun susah.Saya selalu macam tu.Masa tu,memang…

Continue Reading

KECANTIKAN KESIHATAN

Tips Awet Muda Pengasas DIVA Club Brand

Jul 7, 2014
tips awet muda

Tips Awet Muda Pengasas DIVA Club | Sebut sahaja perihal awet muda,pastinya masing-masing tak senang duduk.Mula mencari cermin untuk ‘menilik’ satu persatu kedutan di muka.Dengan keadaan pemanasan global yang tidak terkawal membuatkan muka mudah naik jeragat,berkedut dan kusam.Gaya hidup yang tidak menentu juga tidak membantu kulit kita untuk kekal awet muda.Minggu lepas saya berkesempatan untuk sembang santai dengan pengasas DIVA Club Brand iaitu Datin Arnoorzz dan beliau sempat ‘pecahkan’ beberapa rahsia beliau untuk sentiasa kelihatan awet muda. Elak Minuman Berkafein…

Continue Reading

KECANTIKAN KESIHATAN

Khasiat Kurma Dalam Kehidupan

Jun 22, 2014
khasiat kurma

Khasiat Kurma Dalam Kehidupan | Kurang seminggu sahaja lagi,Ramadhan akan menyapa kita.Saya sendiri pun tak sabar nak tunggu bulan Ramadhan ni.Banyak fadhilat dan kelebihannya malah bulan yang paling dimuliakan oleh Allah.Apa yang paling sinonim dalam bulan Ramadhan ni ialah kurma.Tiap kali tiba bulan Ramadhan,saya pasti teringatkan iklan kurma Yusuf Taiyoob.Hehe.Bukan semua orang yang sukakan kurma ni,tapi InsyaAllah ada penyelesaianya bagi mereka yang tak sukakan kurma tapi masih boleh menerima khasiat dari kurma ni. Sabda Rasulullah S.A.W: Sesungguhnya terdapat satu pokok…

Continue Reading

KESIHATAN

Supplement Terbaik Untuk Bayi Dan Kanak-Kanak

Jun 21, 2014
qaseh gold junior

Supplement Terbaik Untuk Bayi Dan Kanak-Kanak  | Berbicara mengenai perihal bayi dan kanak-kanak bukan lagi perkara asing bagi saya biarpun saya masih belum berumah tangga.Tetapi kehidupan saya yang dikelilingi adik-adik yang membesar bersama membuatkan saya terdedah dengan ilmu membesarkan bayi dan kanak-kanak.Ditambah pula dengan tunjuk ajar semasa menuntut di kolej dahulu di mana saya turut didedahkan dengan praktikal di Wad Bayi dan Kanak-Kanak atau Pediatrik. Teringat satu cerita semasa saya menjalani praktikal di Wad Pediatrik,Hospital Besar Sultanah Nur Zahirah Kuala…

Continue Reading

KESIHATAN

Ephyra Pilihanku Phase 2 : Cabaran 30 Hari Bersama Ephyra

May 12, 2014
ephyra

Ephyra.Kali pertama saya mendengar mengenai Ephyra adalah melalui pembacaan dari blog Eyriqazz.Ketika itu saya tertanya-tanya. Apa kehebatan Ephyra? Produk Ephyra ni berkesan sangat ke  sampaikan ramai blogger review? Produk ni dah lama ke? Pelbagai persoalan bermain jauh di sudut pemikiran.Sehinggalah Denaihati Network membuka peluang kepada semua blogger untuk menyertai Contest Review Ephyra Phase 1 Untuk Peserta Majlis Sepetang Bersama Blogger 2014 di mana semua peserta berpeluang untuk mendapat satu kotak Ephyra sebagai bekalan selama 30 hari.Pucuk dicita ulam mendatang.Tanpa berfikir panjang,saya membuat keputusan…

Continue Reading

KESIHATAN

Macam Mana Nak Hilangkan Senggugut?

May 4, 2014
cara nak hilangkan senggugut

Macam Mana Nak Hilangkan Senggugut? | Senggugut bukan lagi perkara asing dalam kalangan wanita yang sudah akil baligh.Tetapi bukan semua wanita akan mengalami keadaan seperti ini.Senggugut bukanlah satu penyakit tetapi hanyalah satu simptom ketika wanita itu datang bulan.Senggugut biasanya terjadi pada awal atau akhir datang bulan. Doa Hari Pertama Datang Haid Bagaimana cara nak hilangkan senggugut ini?Saya sendiri sering mengalami simptom senggugut ini tiap kali datang bulan dan simptom senggugut ini kadang-kadang menyukarkan pergerakan saya dan membuatkan aktiviti harian semakin terbatas.Tetapi jangan…

Continue Reading

KESIHATAN

ESP Shaklee Makanan Tambahan Terbaik Untuk Ibu Mengandung

Apr 15, 2014
Testimoni ESP Shaklee

ESP Shaklee Makanan Tambahan Terbaik Untuk Ibu Mengandung-Sejak dua menjak ni newsfeed FA dibanjiri dengan gambar-gambar baby yang baru lahir.Seriusly comel sangat.Belek punya belek,selidik punya selidik, kebanyakan dari mereka rupanya mengamalkan makanan tambahan ESP Shaklee semasa mengandung.Patutlah baby yang keluar pun sihat comel gebu je kan.Kalau korang nak tahu,Blogger Irine Nadia juga mengamalkan pengambilan ‘makanan tambahan’ ini. Apa Itu ESP Shaklee? ‘Makanan Tambahan’  yang terbaik dan mampu menambat hati kebanyakan ibu mengandung ini ialah Energizing Soy Protein atau lebih sinonim…

Continue Reading

KECANTIKAN KESIHATAN

Apa Itu Harum Malam?

Mar 31, 2014
harum malam

Apa Itu Harum Malam? | Sejak dua menjak ni,ramai yang bising mengenai Harum Malam.Tapi ada juga segelintir yang belum mengetahui apa itu Harum Malam.Sampaikan ada yang mesej FA di whatsapp bertanyakan perihal Harum Malam ni. Apa Itu Harum Malam? Harum Malam merupakan supplemen kesihatan dalaman bagi wanita sahaja yang membantu mengatasi masalah-masalah dalaman seperti: ♡ Meningkatkan keinginan serta mempercepatkan ransangan seksual -bertenaga dan mengatasi masalah vagina kering ♡ Membantu mengetatkan dan menganjalkan vagina ♡ Membantu membunuh bacteria dalam saluran kencing serta mengatasi masalah kerap kencing ♡ Meningkatkan system tahan tubuh serta menstabilkan hormon ♡ Mengurangkan tekanan dan tension ♡ Membantu menganjalkan kulit serta tubuh badan dan mengurangkan kedutan ♡ Membantu menegangkan payudara dan punggul ♡ Merapatkan hubungan suami isteri Ramuan Harum Malam: Ekstrak Ros, Sirih, Buah Tin, Kismis, Madu, Goji, Limau Purut, Kayu Serapat, Buah Delima, Manjakani, Pueraria…

Continue Reading

KECANTIKAN KESIHATAN

Tips Kuruskan Badan Tanpa Senaman

Mar 1, 2014
Tips Kuruskan Badan Tanpa Senaman

Tips Kuruskan Badan Tanpa Senaman | Mesti ramai yang dah tahu rahsia kuruskan badan ialah dengan membakar kalori yang banyak dari tubuh badan kita.Tapi berapa ramai yang sanggup buat perubahan tu dengan bersenam?FA tahu ramai yang nak kurus,tapi tak ada masa nak pergi bersenam.Yelah,keluar rumah gelap hari,balik rumah pun gelap hari jugak. Ramai lagi tak tahu tips nak kurus tanpa senaman.Jadi hari ni FA nak kongsi.Ramai nak kurus,tapi tak ramai nak usaha nak kurus kan?Jadi kalau korang amalkan 5 cara…

Continue Reading