KECANTIKAN

Macam Mana Nak Jaga Kulit Kering?

May 18, 2014
siti nurhaliza

Macam Mana Β Nak Jaga Kulit Muka Kering? | Hari tu saya kongsikan mengenai cara penjagaan kulit muka berminyak.Hari ni saya nak berkongsi cara jaga kulit muka kering pula.Bagi mereka yang mempunyai kulit muka yang kering,penjagaan muka yang rapi perlu dititikberatkan.Bila memilih produk kecantikan juga,perlu mendapatkan nasihat dari doktor pakar kulit terlebih dahulu.Bimbang merana diri.

Cara Jaga Kulit Muka Kering

  • Elakkan penggunaan sabun muka yang sembarangan kerana sabun muka boleh mengurangkan kadar normal pengeluaran minyak.Seeloknya guna sabun muka yang mengandungi minyak zaitun atau gliserol.
  • Bagi mereka yang mempunyai kulit seperti ini,tidak digalakkan mencuci muka menggunakan air suam.Air bersih sahaja sudah memadai.
  • Sekiranya kulit muka mengalami kekeringan yang serius,disyorkan menggunakan pembersih muka yang khusus untuk kulit muka kering.Pilih yang mengandungi susu untuk lebih efektif.
  • Penggunaan masker amatlah digalakkan bagi mereka berkulit kering kerana masker muka berupaya melembabkan kulit muka kita.Saya suka bahagian masker sebab rasa tenang dan hilang stress.Hehe.
  • Ambil supplemen tambahan untuk kulit muka yang lebih lembap dan glowing.Saya syorkan supplemen yang mengandungi collagen terbaik iaitu D-Collagen
  • Minum air putih yang banyak.Yang ni memang mujarab yang amat.Saya selalu amalkan walaupun bukan kulit kering.

siti nurhaliza

Bagi mereka yang berkulit kering,jerawat sukar untuk singgah di muka mereka kerana penghasilan minyak di muka mereka di bawah kadar normal.Jadi itu satu kelebihan bagi mereka berkulit kering.Bukan semua bertuah ye.Tapi bagi mereka yang mempunyai masalah jerawat,saya syorkan anda beli Ebook Rahsia Jerawat Terbongkar.Dalam Ebook ini,anda akan tahu kenapa muka anda selalu naik jerawat batu,jerawat pasir,jerawat air bagai selain faktor muka berminyak.

Dah.Boleh pergi beli cepat-cepat sementara harga Ebook tu murah lagi.Kalau dah mahal nanti,jangan merengek pula jerawat naik banyak kat muka.

Klik sini untuk beli Ebook-> Nak cantik macam Datuk Siti

Kalau dah cantik macam Datuk Siti Nurhaliza,jangan lupa singgah komen blog saya bagitahu jerawat tak berani nak singgah muka anda.Hehe

Artikel seterusnya saya akan cerita cara penjagaan kulit muka kering berminyak pula.

Selamat Membaca!

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply Siti May 19, 2014 at 11:00 PM

    Kulit muka saya ni kalau duk dalam aircond memanjang, kejap je jadi mengelupas. Kenapa ye?

  • Reply Pondok Papan May 21, 2014 at 3:47 PM

    Mak aiiii..terkejut den…hehe..bab muka ni, memang kena jaga la…kalau dah kawin pun, mesti kena jaga…

  • Reply Azhafizah May 30, 2014 at 7:46 PM

    Lebih senang nak jage kulit muka jenis kering kan than beminyak

  • Leave a Reply