KESIHATAN

Kesihatan:Pisang Banyak Bintik Bahan Anti-Kanser

Sep 12, 2013
Kesihatan:Pisang Banyak Bintik Penawar Kanser

Assalamualaikum.

Pisang memang banyak khasiatnya.Tapi setiap pisang mempunyai khasiat yang berlainan.FA baru tahu semalam dari wall Facebook Dr Hamid Arshat yang mengatakan:

Kata pakar pemakanan pisang yang lebih bintik2 hitam mengandungi suatu bahan antikanser. Lebih banyak bintik2 lebih kuat tindakan antikanser. Kebanyakkan orang pilih pisang yang cantik kulit tapi khasiatnya kurang. Jangan sangka orang rupa hodoh tidak hebat, mungkin lebih mulia hati dan akhlaknya dan Allah lebih sayang kepadanya.

Kesihatan:Pisang Banyak Bintik Penawar Kanser

Kesihatan:Pisang Banyak Bintik Penawar Kanser

Ada dua mesej yang ingin disampaikan disitu kalau korang faham elok-elok.FA setuju sangat dengan kenyataan beliau.Dunia sekarang macam-macam ragam kan.Jadi bisik pada hati supaya peribadi diri sentiasa indah dan mulia di mata semua orang.InsyaAllah.

Sekarang korang dah tahu kan pisang yang banyak bintik-bintik hitam tu la yang mempunyai khasiat yang baik.Jangan nilai dalaman dari luaran ya.Lepas ni makan pisang yang ada bintik tu banyak-banyak.Pagi esok jangan lupa pesan kat mak suruh beli pisang banyak bintik kat pasar pagi ye.

Wsalam.

You Might Also Like

7 Comments

  • Reply Izzuddin Fauzi Sep 12, 2013 at 5:53 PM

    Suka makan pisang, hehehe… Banana – ingat pulak minion… -_-

  • Reply Sheila Salim Sep 13, 2013 at 11:48 AM

    Assalamualaikum. sejak dah besar ni kurang gemar makan pisang kecuali pisang yang digoreng. hehehe. tapi pisang ni bagus. banyak khasiatnya. thanks sharing yanggg :)

  • Reply Khairul Zamri Sep 16, 2013 at 1:04 PM

    baru tau yang pisang banyak bintik penawar kanser, biasa org suka makan pisang yang cantik je huhu

  • Reply Mak Lagenda Sep 17, 2013 at 4:51 PM

    Biasa la…kalo beli pisang, pilih yg kulit cantik2 tp rupanya yg berbintik tu la lbh bnyk khasiatnya ya..

    :)

    Tp x pe..pasni mak tukar plak strategi beli pisang. Beli pisang yg berbintik2 utk khasiat yg lbh~wlupun baruuuu je lps mkn cekodok pisang td. Hiks

  • Reply Nadia Johari Sep 20, 2013 at 4:59 PM

    Pasni beli yang banyak bintik..hehe

  • Reply malina dahli Oct 22, 2013 at 12:41 AM

    Salam, selain pisang buah delima n oren sgt2 bagus utk kulit. Sy suggest korang guna EL MARINO BLANC minuman kolegen. Yg tbaik nye ialah ia halal n slamat plus international approved!!! bleh log in elmarinoblanc.com.
    Whatsapps for details ok!!
    019 2663580

  • Leave a Reply