KESIHATAN

Makan durian boleh panas?

Aug 28, 2013
Makan durian boleh panas?

Assalamualaikum.

Siapa peminat tegar durian kat sini macam FA?hehe.Kalau FA,durian memang menjadi kegilaan la.Tambah pulak sekarang ni musim durian.Rutin FA sekarang ni bangun pagi durian,tengahari durian,nak tidur pun durian.Memang hantu durian la.Tapi ada orang cakap,makan durian banyak-banyak boleh panas?Betul ke?Atau sekadar mitos?

Makan durian boleh panas?

Makan durian boleh panas?

Alhamdulillah setakat FA hidup dan makan durian,tak pernah rasa panas kalau makan durian banyak-banyak.Untuk pengetahuan semua pembaca,durian adalah buah yang paling banyak karbohidrat,lemak dan protein.Zat-zat lain seperti serat,kalsium,asid folat,magnesium,zinc dan besi juga ada dalam buah durian.Selain itu kulit durian dapat menghalau NYAMUK serta menghilangkan kurap.

Makan durian boleh panas?

Makan durian boleh panas?

Ada jugak yang cakap,kalau tak nak bagi panas makan durian,letak air dalam kulit durian,lepas tu minum dari kulit tu.Betul ke?Sebenarnya sampai sekarang masih belum ada jawapan,kenapa kalau makan durian boleh panas badan.FA masih tercari-cari jawapannya.Ada sesiapa tahu?Boleh komen kat bawah.Kalau tanya FA macam mana nak hilangkan panas bila makan durian,FA akan cakap macam ni je, ‘Pergi bukak kipas laju-laju,then makan la durian puas-puas depan kipas tu.Confirm tak panas.’

Wsalam.

#ada yang nak try mtk mc esok?makan la durian banyak-banyak.

You Might Also Like

6 Comments

  • Reply Hairul Azni Aug 28, 2013 at 1:34 PM

    Saya pun setakat ni tak pernah lagi rasa panas badan yang melampau lepas makan durian..mungkin ia sekadar mitos..kena ada kajian yang saintifik baru boleh percaya..

  • Reply Sheila Salim Aug 28, 2013 at 2:42 PM

    Assalamualaikum yangg. sheila tak pasti tapi sejak kecil diajar minum air dalam bekas buah durian, berselawat bagi elak perut jadi panas. hehehe.

  • Reply nadia Aug 28, 2013 at 4:02 PM

    abang nad antu durian..ide pernah makan sehari 4 biji..

  • Reply Khairul Zamri Aug 28, 2013 at 8:01 PM

    tengok dan bau pun dah panas dah huhuhu

  • Leave a Reply